Delt middagstallerken

5

Ståle har hostet fælt i det siste. Her om dagen fikk jeg vite at han hadde vært på sykehus her en kveld. Han har reiseforsikring, men det er fare for hjemsendelse til Norge dersom forsikringsselskapet syns han er for syk, så han dro til det statlige sykehuset. Fem timer å vente, men det er det sikkert verdt når han kan få ligge her i syden og hoste. Traff ham i dag. Du er oppegående? sa jeg. Ja, bare så vidt, svarte han. Jeg får gå og legge meg. Høres ikke bra ut, men er det ikke slik at vi mannfolk skal klage da? Nå var jeg bortreist i ettermiddag, men det forundrer meg ikke om han stod opp for å dra til spisestedet og delte en middagstallerken med sin fru. Småspisende begge to, og siden de ikke har hund kan de spise opp alt på tallerkenen.

Og når det gjelder mannfolklager. Oddleif klager ikke. Han bærer kraven sin med hevet hode.

About PyS

Living in Norway. As alternative stays in Spain.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

